RYTMIKA

Okres przebywania dziecka w przedszkolu jest najwłaściwszy dla rozpoczęcia poważnie traktowanej edukacji estetycznej, w tym muzycznej. Każde dziecko nosi
w sobie muzykę spontaniczną, ma potrzebę muzycznej zabawy, śpiewu, gry, tańca, tworzenia własnych śpiewanek. Umożliwiamy naszym przedszkolakom tworzenie swojego muzycznego świata zabaw, dzięki czemu zadziwiająco szybko uczą się wielu muzycznych czynności

Muzyczne zajęcia prowadzone są trzy razy w tygodniu.

Zajęcia rytmiki prowadzone są systemem wychowania muzycznego Carla Orfa, któremu przyświeca idea "jedności słowa i muzyki, rytmu i ruchu". System polega na autentycznej aktywności dziecka w obcowaniu z muzyką, obejmuje wszystkie formy wychowania muzycznego - śpiew, ruch, grę, tworzenie, słuchanie - zintegrowane w jedną całość.

Na rytmice wprowadzane są również tańce animacyjne. Są to zabawy rytmiczno-muzyczne połączone ze śpiewem, które mają odprężyć, rozluźnić i zintegrować grupę. Ten rodzaj tańców jest specjalnością Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów i Animatorów KLANZA. Proponowane przez nich działania edukacyjne i animacyjne przeplatają różnorodne formy aktywności ruchowej przy muzyce.

Ponadto muzyka jest przyjemnością i sprawia radość, uaktywnia dziecko, pozwalając na wyrażanie siebie, swoich emocji, uwrażliwia. Dzięki niej maluchy tworzą, uruchamiają wyobraźnię, stają się kreatywne.

Słuchanie muzyki, a zwłaszcza gra na instrumentach, uczy systematyczności
i umiejętności koncentrowania się oraz osiągania celu.

Dzieci obcujące z muzyką zazwyczaj szybciej się uczą, mają mniej problemów w szkole, zwłaszcza z przedmiotami ścisłymi. Osiągają też lepsze rezultaty w nauce.